Uuden sukupolven odotetuimpiin peleihin kuuluvasta Destinysta tiedetään jo jonnin verran, mutta PlayStation Blogin tuoreessa haastattelussa paljastetaan kenties jotain uuttakin. Sivusto tavoitti Bungie-studion David Daguen hiljattaisilla Gamescom-messuilla, joilta on tarjolla myös pelinäyte.
Haastattelussa selvisi muun muassa, että Bungie on keksinyt kutsua Destinyn tyyliä ”myyttiseksi tieteisfiktioksi” pelkän scifin sijaan. Dague korostaa pelaajan roolia hahmojen luonnissa ja oman polkunsa valitsemisessa. Samalla selviää myös, että pelissä on enemmän aseita kuin missään Bungien aiemmassa projektissa, ja kaikenlisäksi aseillakin oma upgrade-järjestelmänsä. Niinpä hahmo sekä varusteet kehittyvät, ja muuttuvat vaarallisemmiksi ajan kanssa.
Mielenkiintoisinta Destinyssa vaikuttaisi kuitenkin olevan moninpeli. Gamescomissa esitetyllä demolla pelaajan näytettiin pystyvän täysin luontevasti liikkumaan yksinpelaamisen ja moninpeliin osallistumisen välillä, mikä onkin Destinyn keskeinen ominaisuus. Avoin maailma mahdollistaa liukuvan pelikokemuksen, jollaista Bungie ei ole koskaan ennen tehnyt.
Alta voit vilkaista reilun kymmenen minuutin pelinäytteen Gamescomista. Siinähän sitä moninpeliäkin selitetään tarkemmin.
