ChatGPT on julkistanut ostosten tekemistä helpottavia tekoälyominaisuuksia hakutoimintoihinsa. Uusi ominaisuus auttaa käyttäjiä etsimään ja ostamaan haluamiaan tuotteita uudelleenohjaamalla eri kauppojen sivustoille.
ChatGPT:n uusi kauppamalli ja sen laatimat tuote-ehdotukset pohjautuvat algortimien sijaan käyttäjien ilmoittamiin mieltymyksiin, tallennettuihin tietoihin sekä verkosta löytyviin tuotearvosteluihin. Toisin kuin algoritmit, tekoälymalli pyrkii ymmärtämään tuotearvosteluja ja käyttäjän mieltymyksiä sille ominaisella keskustelutyylillä. Käyttäjät voivat myös ohjeistaa tekoälymallia antamaan enemmän painoarvoa haluamilleen lähteille.
Wired raportoi, etteivät ChatGPT:n haun tekemät tuotenostot ole sponsoroituja mainoksia, mutta tekoälymallia kehittävä OpenAI tutkii piirteen kaupallisia mahdollisuuksia.
Lue myös: Maineikas roolipelikehittäjä: näin pian tekoäly tekee kaikista pelinkehittäjistä työttömiä
Lue myös: Muista olla mukava – ChatGPT muistaa jatkossa vanhat keskustelut
Lue myös: ChatGPT nousi maailman ladatuimmaksi sovellukseksi maaliskuussa