Ask Yout Target Market -verkkotutkimusyhtiön mukaan 18-24-vuotiaat miehet ostavat todennäköisimmin Angry Birdsin kokoversion itselleen. Miehet myös ostavat 35 prosenttia naisia todennäköisemmin pelin itselleen ladattuaan itselleen ensin sen demoversion. Kun puhutaan yli 25-vuotiaista, prosenttiluku nousee 76:een naisiin verrattuna.
Vähemmän yllättävää tietoa tuli pelin vetovoimasta: 82 prosenttia kyselyyn vastanneista kertoi olevansa koukussa peliin.
Tutkimuksesta löytyi muutakin mielenkiintoista faktaa. Esimerkiksi naimisissa olevat ihmiset kertovat kaksi kertaa harvemmin yksineläjiin verrattuna olevansa koukussa peliin.
Tutkimuksessa avustaneen Michael Chorost -nimisen tohtorin mukaan pikkulintujen ampuminen ritsalla vapauttaa elimistöömme dopamiinia, joka aiheuttaa meille mielihyvän kokemuksia.
Kyselyyn osallistui 500 ihmistä, jotka kaikki olivat ladanneet itselleen ainakin yhden Angry Birds -pelin.
Asiasta kertoi Game Politics.