Swords of Destiny on mystiseen muinaiseen Kiinaan sijoittuva seikkailu, jossa nuori Lei Yun saa tehtäväkseen seurata mestarinsa jälkiä ja kukistaa ilkeän Keisarittaren Gyakki-demonit ennen kuin pahuus ottaa valtaansa koko maailman. Sitä ennen Lei Yun täytyy löytää mestarinsa kolme maagista miekkaa saadakseen niiden antamat voimat avukseen.
Eeppisestä tarinastaan huolimatta Swords of Destiny on suoraviivainen ja samalla valitettavan yksiulotteinen kamppailupeli. Toimintaa alusta lähtien sangen tutulta tuntuvassa pelissä riittää, mutta paljoa muuta se ei sitten tarjoakaan. Miekat viuhuvat, veri roiskuu ja demonisotureita lakoaa. Pelin seikkailupuoli jää lapsen asemaan miekanheiluttamisen kustannuksella itseään toistavien kenttien läpi juoksemisen ja vastaan rynnivien vihollisten listimisen viedessä kaiken huomion.
PS2:n peliksi Sword of Destiny on kuitenkin välillä vaikuttavaa katsottavaa ja pelin graafinen ulkoasu on ylipäätään kohdallaan. Japanilaisille peleille tyypilliseen tapaan juonta ja polveilevaa tarinaa kuljettavat välianimaatiot ovat myös komeaa katsottavaa. Ja niitä riittää. Hieman yllättäen myös pelattavuus on kohdallaan ja Lei Yun liikkuu liukkaasti ja loikkii miekkojaan heiluttaen painovoiman laeista piittaamatta ilmassa Kiinalaisista toimintaleffoista tuttuun tyyliin. Toki pelistä löytyy myös jo ennestään tuttu Matrix-tyyppinen Sword Time ?kameraefekti. Pelin kamera kuitenkin pykii kuitenkin välillä pahasti jättäen päähenkilön näkymättömiin kameran katveeseen hermostuttavasti kesken kiivaimman mättämisen.
Vaikka kyseessä ei ole huono peli, lievä pettymyksen maku Swords of Destinystä silti jää. Kaikesta huolimatta tämän genren peleillä on ystävänsä joita peli varmasti kiinnostaa.
Tilt.tv:n tuomio: Tuttua samurai-huttua