Star Wars -saagan toistaiseksi viimeinen osa saapuu muutaman kuukauden kuluttua teattereihin. Ennakkohuumaa on helppo nostattaa juuri kauppoihin saapuneella Star Wars: Republic Commando -pelillä, jossa yhdistyvät tiukka toiminta ja kevyen mittakaavan tiimityöskentely.
Pelaajan tiimi koostuu neljästä supersotilaasta, jotka taistelevat loputtomalta tuntuvia robottiarmeijoita ja muita kauppaliiton pahiksia vastaan. Kolmen muun sotilaan ohjaaminen on toteutettu yksinkertaisen käyttöliittymän avulla. Pelaajan on vain osoitettava paikkoja, joissa joukkuetoverit voivat tehdä jotain, ja painettava toiminta-nappia. Tekoälykommandot, kuten vastustajatkin, ovat älykkäitä, mikä on tällaisessa pelissä ensiarvoisen tärkeää.
Republic Commandossa ei panosteta Ghost Recon -tyyppiseen taktiseen hidastempoiseen toimintaan, vaan aina mennään sata lasissa. Kentät ovat lineaarisia, eivätkä jatkuvasti niskaan hönkivät vihollislaumat anna aikaa hengähtää. Tiimin jäsenten käskemiseen liittyvät taktiset elementit piristävät peliä kummasti, ja on omalla tavallaan hauskaa, kun kaikkea ei joudu tekemään itse.
Pelin suurin ongelma on sen elinikä. Yksinpelikampanjan pelaa läpi reilusti alle kymmenessä tunnissa, eikä moninpelikään kykene haastamaan esimerkiksi Halo 2:n vastaavaa. Star Wars: Republic Commando pyrkii kuitenkin tarjoamaan jonkinlaista välipalaa uutta Star Wars –elokuvaa odottaville onnistuen urakassaan varsin hyvin.