Red Steel, varta vasten Wii-konsolille työstetty toimintapeli on pettymys. Se tekee hallaa koko laitteelle ja kyseenalaistaa, onko Wiimote-ohjain käyttökelpoinen räiskintäpelien pelaamiseen.
Red Steelin tarina on lähes yhtä järkevä kuin kaikkien aikojen super-elokuvassa, Isäni on turbomies. Pelaaja hyppää moukan jenkkihenkivartijan housuihin, eikä aikaakaan kuin hänen tyttöystävänsä kaapataan. No, koska kyseessä ovat japanilaiset pahikset, ei rakas päähenkilömme jaksa leikkiä pelkkää pistoolisankaria, vaan seikkailun edetessä kaveri oppii myös miekan heiluttamisen jalon taidon.
Pelin muut osa-alueet eivät kanna tarinaa paremmin. Kontrollit, grafiikka ja äänimaailma, ne kaikki haisevat. Pelihahmon liikuttaminen onnistuu nunchuk-ohjaimella ja tähtääminen hoidetaan itse Wiimotella. Idea on sinällään hyvä, mutta peliä suunniteltaessa kontrollien tarkkuus on tainnut unohtua vessaan. Red Steeliä on kerrassaan ärsyttävä pelata, eivätkä kömpelöt miekkataistelut ole sen parempia.
Grafiikka tuntuu olevan peruja GameCubelta tai PS2:lta. Tällaista tavaraa on nähty jo silloin, kun Wii oli vielä pilkahdus Nintendon silmäkulmassa. Ja jottei totuus unohtuisi, pelissä on myös kasa enemmän tai vähemmän häiritseviä pikkubugeja.
Jos Red Steel ansaitsee jostain pisteitä, on yrityksestä annettava pienet ansiot. Pelissä on monta hyvää ideaa, joiden pohjalta olisi voitu saada aikaan ihan oikeasti mielenkiintoinen kokonaisuus. Tällä kertaa toteutus on vain ollut niin onnetonta, että peli ansaitsee Tiltin pikkuarvostelijan varauksettoman vihan ja ärtymyksen.
Tuomio: Heikko esitys