Rainbow Six 3: Athena Sword

21.04.2004

Tiltissäkin hyvän vastaanoton aikoinaan saanut Rainbow Six -pelisarjan kolmasosa on saanut lisälevyn, jonka perusteet ovat edeltäjänsä tasolla. Taktista toimintaa pelaajalle tarjoavan laajennuksen vahvuudet löytyvät samoista asioista kuin sen emopelin, mutta hivenen yllättäen myös ongelmat ovat miltei identtisiä.

Lisälevyn uutuussisältö jää vähäiseksi. Kahdeksan tehtävän mittainen ja juonensa osalta köykäinen yksinpelikampanja jättää kylmäksi, vaikka peliympäristöissä onkin mukavasti yksityiskohtia. Vihollisten sijoittelu, kenttien laajuus ja pelin tallennusjärjestelmä johtavat siihen, että kenttiä tulee tahkottua yhä uudestaan ja uudestaan. Yrityksen ja erehdyksen kautta eteneminen ei ole niitä kaikkein palkitsevimpia pelitapoja, mutta tässä pelissä homma toimii melko hyvin. Hermojen joustavuus on kuitenkin syytä tarkistaa ennen pelin pariin siirtymistä.

Yksinpeliosuuden lyhyttä elinikää tasapainottavat uudet moninpelimoodit ja -tehtävät. Eteenkin vastapuolen pelaajien kaappaamiseen tähtäävä Capture the Enemy -pelimuoto on mukavaa ajankulua. Athena Sword tuo mukanaan myös kolme klassista kenttää pelisarjan aiemmista osista. Uutta varustusta on tarjolla seitsemän aseen verran.

Tämä lisälevy ei tuo Rainbow Six 3:n tekniikkaan mitään suurta mullistusta. Viholliset toimivat edelleen keskinkertaisen tekoälyn varassa, grafiikka on hyvää ja äänimaailma toimii.

Athena Sword jatkaa aiempien Rainbow Six -lisälevyjen linjalla. Peruspelaaminen on kopioitu suoraan emopelistä ja uutta sisältöä on vähän. Uuden sisällön puutetta on pyritty kompensoimaan 25 euron hintalapulla, mutta silti lisälevyltä jää kaipaamaan enemmän.

Lisää luettavaa