Dungeons & Dragons Online: Stormreach yrittää puhaltaa uusia tuulia paikoillaan polkeviin nettiroolipeleihin.
Sen tärkein valttikortti on tavallisuudesta poikkeava lähestymistapa. Pelin taistelut ovat toiminnallisia ja aidosti reaaliaikaisia, joten lopputulokseen vaikuttavat hahmon taitojen lisäksi ajoitus ja sijoittuminen. Lopputulos on ajoittain sekava, mutta samalla virkistävän omaperäinen. Vastaavasti luolastot ovat ansoineen, pulmineen ja piilotettuine bonuksineen tavallista monipuolisempia ja kiinnostavampia. Valitettavasti ne loppuvat tietyssä vaiheessa hahmonkehitystä pahasti kesken ja pelaajien on pakko koluta samoja paikkoja moneen kertaan. Uutta sisältöä on onneksi luvassa päivitysten muodossa.
Peli keskittyy lähes yksinomaan ryhmätoimintaan. Tämä on kaksiteräinen miekka. Toisaalta ryhmän toimiessa pelaaminen on poikkeuksetta erittäin hauskaa, toisaalta porukan kasaaminen on joskus tuskastuttavan työlästä ja yksikin idiootti voi pilata koko homman.
Huomattavasti vakavampi ongelma on kuitenkin pelin käyttöliittymä, joka tekee lähes kaikesta hieman hankalaa ja kömpelöä. Lisäksi siitä puuttuu monia pelaamista helpottavia ominaisuuksia, jotka ovat tuttuja useimmista kilpailijoista. Kokonaisuus kärsii hieman myös Dungeons & Dragonsin säännöistä. Niiden takia taistelut ovat melkoista arpapeliä ja esineet eroavat toisistaan niin vähän, että uusien varusteiden saaminen on vain harvoin palkitsevaa.
Dungeons & Dragons Onlinessä on paljon hyviä ideoita, joten se on tervetullut lisä nykyiseen nettiroolipelivalikoimaan. Lajityypin huipulle nouseminen vaatisi kuitenkin käyttöliittymän ja muutamien muiden ongelmien korjaamista.
Tilt.tv:n päästötodistus: Lupaava, mutta ontuva alku