Yksi Xbox Onen odotetuimmista peleistä peruttiin – syitä pohtii nyt Xbox-pamppu Phil Spencer

Scaleboundin peruminen jätti Xbox-pomollekin karvaan maun suuhun.

Kun Xbox Onen japanilainen lohikäärmeseikkailu Scalebound peruttiin alkuvuonna, olivat monet pelaajat tyrmistyneitä. PlatinumGamesin peliä oli ehditty odottaa jo useita vuosia, ja kyseessä oli yksi harvoista Xbox One -yksinoikeuspeleistä.

Nyt Xbox-kiho Phil Spencer on pyydellyt vielä jälkikäteen tapausta anteeksi ja spekuloinut peruutuksen syitä japanilaisen GAME Watchin haastattelussa. Spencer muun muassa kertoi, että pelin peruuttaminen satutti häntäkin.

Suurimmaksi syyksi peruutukselle Spencer tarjosi sitä, että peli yksinkertaisesti julkistettiin liian aikaisin, mikä sitten koitui haitaksi pelin kehityskaarelle. Samalla kun pelin valmistaminen vain venyi ja vanui, nousivat pelaajien odotukset niin korkealle tasolle, että oli enää epätodennäköistä, että peli pystyisi lunastamaan ne.

Spencer lisäksi myös kunnioittavansa PlatinumGamesia ja ystäväänsä, studion johtajaa Hideki Kamiyaa syvästi. Hän myös kertoi haluavansa työskennellä Kamiya-sanin kanssa uudestaankin ja oppineensa, että vaikka Microsoft onkin yhdysvaltalainen yritys, on sillä silti tärkeä yhteys japanilaisiin pelaajiin.

 

 

Spencer kertoi toivovansa palautetta japanilaisilta pelaajilta mutta totesi samalla, että Scaleboundia ei tulla enää jatkossakaan näkemään.