Xbox-pomo suomalaisesta Quantum Breakista: ”Ei jokainen peli tarvitse jatko-osaa”

27.08.2016

Jatko-osat – pelimaailman siunaus ja kirous. Mikäpä sen mukavampaa kuin kuulla, että suosikkipeli on saamassa jatkoa. Usein kuitenkin on niin, että jatko-osat eivät yllä edeltäjiensä ajan kultaamalle tasolle.

Onkin hienoa, kun joskus ilmestyy täysin uusi pelisarja, vaikka niiden hypetystä onkin usein vaikea uskoa. Miksi luottaisimme täysin uuden pelin hyvyyteen, jos meillä ei kerran ole siitä mitään todisteita? Suomalaisen Remedyn Quantum Break kuitenkin onnistui saamaan ympärilleen ajan kanssa melkoisen hypen, joka joidenkin mielestä lunastettiin, kun taas toisille rajoja rikkova peli oli pettymys.

Nyt Xboxin markkinointijohtaja Aaron Greenberg on kommentoinut Quantum Breakin menestystä ja mahdollista tulevaisuutta.

Kyllä, tämä bisnestä. Joskus resursseja tulee priorisoida. Quantum Break kuitenkin myi oikeinkin hyvin, enemmän kuin mitä oletimme. Olimme oikeinkin tyytyväisiä Quantum Breakin menestykseen. Kuten on asian laita elokuvienkin kanssa, jokainen peli ei kuitenkaan tarvitse jatko-osaa. Joskus niin on hyvä.

En ole ihan varma, mitä Remedy oikein suunnitteli etenkin Alan Wake -viittaustensa kanssa. Uskoisin heidän olevan erittäin ylpeitä luomuksestaan. He ovat erittäin luovia tarinankertojia, jotka luovat erittäin monipuolisia ja hyviä pelejä. He olivat hyvä yhteistyökumppani meille. Odotamme innolla, mitä he tekevät seuraavaksi. Olemme myös julkaisseet tuovamme Quantum Breakin Steamiin. Tuomme sen PC:lle, koska haluamme useamman ihmisen pelaavat sitä. Meistä se on hyvä asia”, Greenberg kertoi WindowsCentralille.

Lisää luettavaa