Upea ja kunnianhimoinen MGS-faniprojekti on historiaa – Puuttuiko Konami peliin?

Viime vuonna ihastelimme useampaan kertaan Shadow Moses -nimellä kulkevaa faniprojektia, jonka tavoitteena oli luoda uudelleen alkuperäinen Metal Gear Solid -peli (1998) Unreal Engine 4:llä. Nyt näyttäisi siltä, että tämä upea projekti on historiaa.

Shadow Mosesin Facebook-sivulla on nimittäin eilen julkaistu tiedote, jossa todetaan lyhyesti:

”Meillä on tänään tärkeä ilmoitus: Joudumme keskeyttämään Shadow Moses Projectin syistä, jotka eivät ole meidän hallinnassamme. Haluamme kiittää kaikkia saamastamme mahtavasta tuesta.”

Mitään tämän enempää ei keskeyttämisen syistä toistaiseksi ole paljastettu, mutta kuten Kotaku huomauttaa, todettiin projektin taholta jo tammikuussa, että ennemmin tai myöhemmin MGS:n uusioversio olisi tarvinnut sarjan oikeudet omistavan Konamin suostumuksen. On siis hyvin mahdollista, että japanilaisyhtiö on yksinkertaisesti viheltänyt pelin poikki kieltämällä projektin jatkamisen.

Shadow Moses sai tammikuussa ensimmäisen trailerinsa, jonka voit katsoa alta. Lienee turhaa toivoa, että projekti enää tästä elpyisi, mutta toivottavasti lahjakkaat tekijät löytävät muita hommia pelialalta.

Lisää luettavaa