Tappouhkauksiakin saanut No Man’s Sky -kehittäjä: Julkaisun lykkääminen oli oikea päätös

Hittipeli No Man’s Skyn alkuperäinen julkaisupäivä olisi ollut viime viikolla, mutta kuten jo toukokuun puolella ilmoitettiin, on pelin julkaisua lykätty elokuun alkupuolelle. Syynä on yksinkertaisesti se, että massiivinen seikkailupeli ehdittäisiin hioa viimeisen päälle valmiiksi.

Nyt No Man’s Skyn pääkehittäjä Sean Murray on kommentoinut lykkäystä ja kehityksen etenemistä pelin nettisivuilla. Murray kuvailee olevansa joka päivä varmempi ja varmempi siitä, että julkaisun lykkääminen oli oikea päätös.

”Joka päivä peli tulee paremmaksi ja paremmaksi, ja huolimatta kaikista myöhäisistä illoista (ja aikaisista aamuista), joita teemme saadaksemme pelin valmiiksi ja teidän käsiinne, on mahtavaa nähdä kaiken tulevan kokoon”, Murray kertoo faneille suunnatussa tekstissään.

”Olen sanonut sen ennenkin, mutta No Man’s Sky on vaikeinta, minkä parissa on työskennellyt”, Murray jatkaa. ”Se on vielä suurempi kuin osaatte kuvitella. Tällaista peliä ei ole yritetty ennen, ja se tehdään pienemmällä tiimillä kuin luulisitte sekä intensiivisten odotusten alla.”

Murray on tietää mistä puhuu luonnehtiessaan No Man’s Skyhin kohdistuvia odotuksia intensiivisiksi. Kun tieto lykkäämisestä levisi pelimediassa toukokuun lopulla, Murray kertoi saaneensa runsaasti jopa tappouhkauksia pettyneiltä faneilta.

”Kaikesta huolimatta kehitys etenee todella hyvin”, Murray kuvailee. ”Tämä on ahkerin, taidokkain tiimi, jonka kanssa olen koskaan työskennellyt, ja olen todella ylpeä siitä, mitä olemme tekemässä.”

No Man’s Skyn on määrä ilmestyä 10. elokuuta PlayStation 4:lle ja PC:lle.

Lisää luettavaa