Markkinointi testasi – puolialastomat messutytöt eivät toimi: ”Miehet pelkäävät heitä”

17.01.2014

Frontback-nimisen kamera-applikaation markkinointijohtaja Spencer Chen on kertonut mainion Techcrunch-saitin blogissa, kuinka esimerkiksi pelimessuilta tutut booth babet eivät toimi sillä tavoin kuin heitä palkkaavat yleensä luulevat. Chenin mielestä booth babet ovat muinaisjäänne, eikä ilmiöstä ole mitään hyötyä markkinointityössä.

Chen testien mukaan ne markkinointikojut, joilla ei ole puolialastomia tyttöjä onnistuvat aina paremmin houkuttelemaan uusia asiakkaita kuin kojut, joilla päivystävät booth babet. Testitilanteessa sellainen markkinointikoju, jonka toinen työntekijä oli isoäiti houkutteli enemmän asiakkaita kuin koju, jolla työskenteli kaksi nuorta naista. Chenin mukaan messutytöt pelottavat joitakin miespuolisia messukävijöitä, ja saavat heidän tuntemaan olonsa ahdistuneiksi.

Chenin mukaan usein käy myös niin, että messutytöt vain tulevat paikalle, eivätkä heitä palkkaavat miehet ohjeista heitä työhönsä kunnolla.

Lisää luettavaa