Liki kymmenen vuotta suunnitteilla ollut eeppinen avaruuspeli saattaa viimein nähdä päivänvalon

Juuri Kickstarterissa joukkorahoituskampanjan aloittaneella Infinity: Battlescape -pelillä on pitkä historia. Lähes kymmenen vuotta sitten suunnittelija Flavien Brebionilla oli unelma massiivisesta avaruusseikkailusta, jossa pelaaja pääsisi tutkimaan saumattomasti joka puolella levittäytyvää galaksia.

Alunperin Infinity: The Quest For Earth -nimellä kulkenut projekti oli vielä kymmenen vuotta sitten mahdoton, mutta nyt tilanne on toinen. Kuten esimerkiksi tuleva seikkailupeli No Man’s Sky on jo ennen julkaisuaan osoittanut, valtavia pelimaailmoita pystytään nyt luomaan proseduraalisen generoinnin avulla. Niinpä Infinity ei ole enää mikään mahdottomuus.

Infinity: Battlescape ei kuitenkaan ole enää mikään yhden miehen projekti, vaan sitä kehittämään on perustettu I-Novae Studios, jolla on omaa nimeään kantava pelimoottorikin. Pelin Kickstarter-kampanjassa haetaan 300 000 dollarin minimirahoitusta, ja kampanja on auki vielä seuraavat 29 päivää.

Infinity: Battlescape tulee keskittymään eeppisiin avaruustaisteluihin, joihin voi studion mukaan ottaa osaa satoja pelaajia. Kuten Brebion aiemmin unelmoi, sisältää peli saumattoman, mittasuhteiltaan todellisuutta vastaavan aurinkokunnan, sekä newtonilaisen fysiikan, jonka ansiosta lentäminen avaruudessa ja ilmakehässä poikkeavat toisistaan.

Peliä kehitetään PC:lle ja se tulee olemaan avoin myös modaajille. Alta voit katsoa pelin fiilistelytrailerin, jossa ei valitettavasti vielä nähdä varsinaista pelikuvaa. Kotakun jakama traileri on kuitenkin toteutettu kokonaisuudessaan I-Novae Engine -pelimoottorilla.

Lisää luettavaa