Kekseliäisyyttä, tuuria ja rautaisia hermoja vaatinut käsittämätön saavutus – Pelaaja läpäisi Fallout 4:n tappamatta ketään!

29.12.2015

Fallout-sarjan pelit ennen nelosta ovat useimmiten tarjonneet paljon keinoja välttää taistelua. Oli kyse sitten karisman hyväksikäyttämisestä, hiiviskelystä tai oikeista dialogivalinnoista, pelit ovat yleensä mahdollistaneet rauhanomaisen etenemisen. Fallout 4:ssä pasifistina oleminen on kuitenkin lähestulkoon mahdotonta.

Youtubessa on nyt julkaistu uskomattoman pitkät pätkät videota sisältävä playlist, jossa Kyle Hinckley -niminen pelaaja läpäisee pelin ilman yhtäkään tilastoihin laskettua tappoja. Tarina siitä, miten pelaaja tässä onnistui on erittäin pitkä ja vaiherikas ja kokonaisuudessaan sen löydät Kotakun artikkelista.

Hinckleyn tapottomaan pelikertaan kuuluu todella vaikeita vaiheita. Pelaaja joutuu muun muassa juoksemaan vihollisiaan karkuun, nostamaan karismansa erittäin korkealla ja keskittymään perkkeihin, joilla on mahdollista saada viholliset taistelemaan keskenään. Valitettavasti perkit eivät kuitenkaan aina toimi, vaan Hinckley joutuu välillä tallentelemaan ja latailemaan kymmeniä kertoja yksittäisten quest-tehtävien aikana.

Eräässä vaiheessa asialleen omistunut pelaaja myös käyttää lukuisia tunteja aikaa grindatakseen itselleen kokemuspisteitä rakentamalla samoja rakennuksia uudestaan ja uudestaan, sillä vihollisia tappamatta hän ei myöskään saa niistä vihollisia.

Hinckley joutuu kuitenkin vuodattamaan pelissä verta usuttamalla viholliset toistensa kimppuun, sillä tätä ei lasketa tappamiseksi, kun taas seuralaisten tapot laskettaisiin. Joissain tilanteissa pelaaja päätyi jopa varustamaan joitain hahmoja pickpocketin-taskuvarkauskomennolla niin, että hän antoikin parempaa tavaraa ”uhreilleen”.

Pelin päävihollisen kanssa Hinckley joutuu näkemään erityisen paljon vaivaa yrittäessään laittaa viholliset kaatamaan tämän. Pelkästään tähän taisteluun hänellä meni peräti viisi tuntia. Alla video hänen viimeisestään videostaan.

Hinckleyn yksi motivaatio tapottomalle pelilleen on miehen itsensä mukaan se, että hän halusi saamallaan huomiolla kertoa maailmalle ja Bethesdalle, että häntä harmittaa se, kuinka paljon enemmän kuin edelliset osat Fallout 4 keskittyy taisteluun.

Lisää luettavaa