Pelintekijä kiristää pelimedioita: Jos ette tykkää pelistämme, niin uusia ei teille tipu

17.01.2017

Videopelibisnes on raaka ala. Pelejä saatetaan kehittää kuukausia tai jopa vuosia, kunnes lopulta peli tulee ulos ja pelimediat arvioillaan ratkaisevat, tuleeko pelille myyntiä.

Nyt COGconnected-sivusto kertoo, kuinka BadFly Interactive -niminen firma pyysi heitä vastikään arvostelemaan konsolijulkaisunsa Dead Effect 2:n. Firma kertoo homman edenneen perinteistä reittiä – kehittäjä otti ensin yhteyttä, minkä jälkeen sovittiin arvostelukoodin lähettämisestä. Tämän jälkeen tilanne kehittyi kuitenkin outoon suuntaan.

BadFlyn niin sanottu creative director Lubomír Dykast lähetti medialle koodin, jossa oli mukana huomautus:

Saanen mainita kuitenkin yhden asian: kyseessä on indie-peli, joita valitettavasti varsin usein verrataan ison budjetin peleihin, mikä on melkoinen ongelma ja huonontaa pelien pärjäämistä arvosteluissa. Otattehan siis huomioon, että tämän pelin on kehittänyt vain pieni tiimi (11 ihmistä), joiden tarkoituksena on vain luoda hyvä ammuskelupeli ja siinä se. Valitettavasti monilla journalisteilla on erilaisia, paljon suurempia odotuksia pelin suhteen, ja tämä on meille lopulta erittäin vahingoittavaa.

COGconnect mainitsee, että tässä ei sinänsä ole vielä mitään erikoista, vaan on tavallista, että indie-kehittäjät muistuttavat tällaisista asioista. BadFlyn viesti kuitenkin jatkui:

Lisäksi kehitämme tällä hetkellä myös monia muita pelejä, jotka ovat varmastikin kiinnostavia tapauksia, ja jos arvionne tai ennakkonne Dead Effect 2:sta on todella negatiivinen, ette tule saamaan koodeja peleihimme jatkossa.

Että näin. Ei muuta kuin boikottiin moiset firmat.

 

Lisää luettavaa