Bungien legendaarinen Jason Jones paljasti Halosta kiinnostavia nippelitietoja

10.07.2013

Bungien perustaja Jason Jones antoi hiljattain erittäin harvinaisen haastattelu IGN:lle, ja kertoi muutamia kiinnostavia yksityiskohtia pelisarjasta. Jones muun muassa paljasti, että alkuperäisen Halon turhan voimakkaaksi koettu pistooli oli kuin olikin hänen lisäyksen peliin aivan viimeistelyvaiheessa. Jonesin mukaan ensimmäinen peli piti saada valmiiksi Xboxin julkaisuun mennessä, eikä studiolla ollut aikaa palata tasapainottamaan pelin aseita uudelleen.

Jones myös kertoo, että häntä on aina kaduttanut Halon ghost-ajoneuvon kömpelö aseistus, sekä se, ettei sarjan ensimmäiseen osaan kehitetty mitään pelillistä piirrettä, joka motivoisi pelaajia palaamaan kampanjan pariin. Samalla selvisi myös, että ensimmäisen kahden Halo-pelin aikoihin kehitetty ja sittemin hyllytetty Project Phoenix olisi muistuttanut kovasti Minecraftia.

Alla olevalla videolla IGN:n toimittajat kertovat muitakin pikkuseikkoja Jason Jonesin haastattelusta, jonka löydät kolmessa osassa tästä linkistä. Mies ei toimittajien mukaan ole tätä ennen antanut haastattelua peräti yhteentoista vuoteen.

 

Lisää luettavaa