Friday the 13th -studio tyrmää huhut pelin kehittämisen hylkäämisestä

Friday the 13th -peliä ei jätetä kuin Jasonia järven pohjalle.

26.07.2017

Ikonisen Jason Voorheesin perinnöllä leikittelevä Friday the 13th joutui eilen varsinaisen myrskyn silmään. Peliin intohimolla suhtautuva fanijoukko tyrmistyi, kun eilen paljastui pelin suunnitelleen studio Illfonicin hylänneen Crystal Lakelle sijoittuvan moninpelihiiviskelyn keskittyäkseen studion seuraavaan peliprojektiin nimeltä Dead Alliance. 

Dead Alliance tullee yhdistelemään kahta hyvin koluttua moninpeligenreä – perinteistä FPS-räiskintää sekä zombie-selviytymistä. Tämä ilmoitus sai fanit huolestumaan, sillä Friday the 13th on kärsinyt julkaisustaan asti erilaisista bugeista, epävakaasta nettikoodista ja kapeasta sisällöstä.

Pelin Twitter-tilillä asiaa kommentoitiin näin: ”100% väärin, F13-tuki on oikeastaan lisääntynyt. Dead Alliancen kehitys alkoi ennen F13:sta. Resursseja ei olla siirrelty.

Tämän lisäksi Illfonicin johtaja Charles Brungrat halusi lopullisesti katkaista huhuilta siivet antamalla Eurogamerille seuraavan kommentin: ”Monet suuret ja itsenäiset pelistudiot pitävät palkkalistoillaan useita tiimejä työskentelemässä monissa eri projekteissa samaan aikaan. Tämä on kriittistä studioiden selviytymisen kannalta, varsinkin kun tietää kuinka ailahtelevaiset pelimarkkinat voivat olla. Dead Alliancen kehittäminen aloitettiin kauan ennen Friday the 13th: The Gamea, yhteistyössä Psyop Gamesin kanssa. Psyop julkaisi pelin Steamin Early Accessiin nimellä Moving Hazard, missä se sai julkaisija Maximum Gamesin kiinnostumaan konsoliversiosta. Meillä on koko ajan ollut oma tiiminsä, joka on työskennellyt sittemmin Dead Allianceksi nimetyn pelin parissa ja tämä projekti on aina ollut erillään Friday the 13th:stä.

Asiasta kertoi Eurogamer.

Lisää luettavaa