Dark Souls 3 -ohjaaja julistaa: ”Kaikki on suunniteltu tappaamaan sinut!”

Hidetaka Miyazakin kommentit povaavat haastavaa roolipelikokemusta.

Dark Souls 3 julkistettiin viikko sitten E3-messuilla ja nyt pelistä tihkuu lisää tietoja. Pelisarjan kolmas osa näyttäisi palaavan perusasioiden äärelle, ja ohjaaja Hidetaka Miyazakin kommentit lupaavat hyvää ainakin niille, joiden mielestä Dark Souls 2 oli liian helppo.

”Tasosuunnittelusta ja vihollisten sijoittelusta lähtien kaikki on järjestelty tappaamaan sinut,” julistaa Miyazaki VG24/7:n mukaan. ”Mutta voit itseasiassa käyttää näitä asioita myös hyväksesi.”

Miyazaki tunnetaan alkuperäisen Dark Soulsin sekä keväällä ilmestyneen PS4:n yksinoikeuspeli Bloodbornen ohjaajana. Dark Souls 2:n kehittämisessä hän ei ollut mukana, mutta nyt hän palaa pelisarjan pariin kehittämään edelleen sarjan perusominaisuuksia.

”Pelaamisen peruselementit ovat yhä pelissä, kuten saavutuksentunne vaikeuksia selättäessä ja ainutlaatuinen online-ominaisuus, jolla pelaajat voivat olla kevyesti yhteydessä keskenään. Mutta nyt olemme kehittäneet ja syventäneet näitä ominaisuuksia,” Miyazaki kuvailee.

Miyazaki haluaa korostaa Dark Souls 3:ssa etenkin kolmea asiaa: suuruuden tunnetta, apokalyptisen maailman kauneutta ja taistelun evoluutiota. Luvassa on hänen mukaansa melkoisia haasteita pelaajille.

Miyazakin haastattelun voit lukea kokonaisuudessaan VG24/7:n sivuilta.

Lisää luettavaa