Aikuisviihteestä povataan merkittävää rahasampoa VR-alalle – Tuottaa jo tänä vuonna miljoonia

Videopeleistä povataan VR-tekniikan suurinta rahasampoa, mutta kauas taakse ei jää aikuisviihdekään. Piper Jaffray -pankin analyytikko Travis Jakel on nimittäin ennustanut, että VR-aikuisviihde tulee seuraavan kymmenen vuoden aikana kasvamaan miljardin dollarin arvoiseksi alaksi.

Jakelin laajalti siteeratun arvion mukaan jo tänä vuonna 3% VR-lasien käyttäjistä tulee kuluttamaan noin 35 dollaria aikuisviihteeseen, mikä nostaa vuoden 2016 tulot 13 miljoonaan dollariin. Jakelin arvion mukaan aikuisviihde tulee olemaan kolmanneksi tuottoisin VR-sisällön alue heti pelien ja NFL-sisällön jälkeen.

Jakelin ennusteesta kerrotaan muun muassa tuoreessa Fortunen artikkelissa, jonka pääaiheena on japanilaisten eroottisten pelien uusi tuleminen VR-laitteille. Eroottiset pelit muodostivat vuosia sitten merkittävän osan Japanin PC-pelimyynnistä, mutta Fortunen mukaan piratismi on pakottanut valtaosan aikuisviihdepelejä tekevistä studioista sulkemaan ovensa.

Samaan aikaan Oculus Riftin kanssa onkin nyt julkaistu Japanin ensimmäinen VR-seksipeli BeacHouSeX (kuvassa), joka saattaa näytellä merkittävää roolia aikuisviihdepelien lippulaivana uusilla VR-laitteilla. Peliä kehittämässä on ollut myös suomalainen pelistudio Citor3 Entertainment Studio.

Lisää luettavaa