Toimittaja: Jaakko Herranen

Vapaassa pudotuksessa – arvostelussa Gravity Rush 2

Viitisen vuotta takaperin PlayStation Vitalle julkaistu Gravity Rush oli taskukonsolille ilmestyessään yllätyshitti. Painovoimakikkailuun kykeneväisen Katin näyttävät seikkailut saapuivat jälkijunassa myös PlayStation 4:lle. Vitan hiljaiselon vuoksi odotettua jatko-osaa ei ollut tarpeen työstää käsikonsolille, joten Gravity Rush 2 on kehitetty täysin PlayStation 4:n tarjoamia tehoja silmällä pitäen. Onnistuuko Kat fysiikan lakeja uhmaavissa seikkailuissaan toistamiseen?

Kiehtova ja toimiva indie-helmi – Arvostelussa GoNNER

Indie-pelejä tipahtelee Steamiin sen verran runsaasti, että heikompaa hirvittää. Usein piskuisten pelitalojen tai jopa yhden hengen kehittäjätiimien ongelmana onkin saada julkaisunsa ympärille kylliksi pöhinää. Toivoa sopii, että GoNNERin kaltaiset mestariteokset eivät jää huomiotta jatkuvasti kiihtyvän indie-pelitulvan keskellä.

Verikosto paras kosto? – Arvostelussa Mafia III

Pelaajat pääsivät Mafia-pelien maailmaan ensimmäistä kertaa jo vuosituhannen alkupuolella. Jatko-osia ei ole tipahdellut kuin sieniä sateella: näkihän Mafia II päivänvalon vasta kahdeksisen vuotta myöhemmin. Nyt kehityslimbossa aikansa juminut Mafia III on saatu odotuksen jälkeen kauppoihin. Onko Lincoln Clayn mafiapomojen listimiseen keskittyvä ristiretki kaiken odotuksen arvoinen?

Haastattelu: Call of Duty Infinite Warfaren tekijät kertovat pelin kampanjasta

Vuonna 2003 debytoinut Call of Duty -sarja loikkaa tuoreimman Infinite Warfare -osansa myötä kauas tulevaisuuden sotatantereille. Infinity Wardin työstämä räiskintä oli vahvasti näytillä Saksan Gamescom-messuilla. Tilt sai haastateltavakseen pelin kerronnallisen ohjaajan Taylor Kurosakin sekä käsikirjoittajana ja kapteeni Nick Reyesin ääninäyttelijänä toimivan Brian Bloomin. Tällä kertaa jutustelun aiheena oli Infinite Warfaren kampanja.