Alusta: Xbox One

Avaruusseikkailu 2017 – arvostelussa Prey

Arkane Studiosin kehittämällä ja Bethesdan julkaisemalla Preyllä on kirjava historia. Alkuperäinen, samaa nimeä kantanut peli julkaistiin reilut kymmenen vuotta sitten. Bethesdan suunnitelmiin kuulunut Prey 2 kuopattiin lopulta yhtiön tyytymättömyyteen jatko-osaa kohtaan. Uusi Prey kunnioittaa edeltäjänsä muistoa ollen kuitenkin itsenäinen teos.

Nostalginen kuningas koskettaa ja koukuttaa – arvostelussa Kings Questin episodit IV: Snow Place Like Home ja V: The Good Knight

The Odd Gentlemenin ja Sierra Entertainmentin seikkailupeliklassikko King’s Questin uusi tuleminen huipentuu kahden viimeisen episodin myötä. Uuden tarinan lisäksi tarjolla on myös runsaasti nostalgiarypäyksiä jo 80-luvulla alkunsa saaneesta sarjasta. Elämän syvät tunne-elämykset on osattu kietoa tarinaan sisälle niin aitoina, että juoni muuttuu tunteiksi ja tekniikka todellisuudeksi.

Karttapakettihanat auki! – Arvostelussa Call of Duty: Infinite Warfare – Sabotage

Vuosittainen ja perinteikäs Call of Dutyjen karttapakettien aalto on jälleen saapunut. Yleensä muutamien kuukausien välein isketään mittelöihin neljä verkkopelikarttaa ja yksi uusi episodi yhteistyöpaukutteluun, on se sitten koskettanut zombeja tai Call of Duty: Ghostsin ”Exctinction” -alienmoodia. Yksi moninpelikartoista on usein uudelleen visioitu versio jostakin vanhemman Call of Dutyn suosikkikartoista. Tämän vuotisen Call of Duty: Infinite Warfaren ensimmäinen karttapaketti kantaa nimeä Sabotage, joka jättää valitettavan ruosteisen maun suuhun sisältönsä puolesta.

Perhematka vieraaseen galaksiin – Arvostelussa Mass Effect: Andromeda

BioWaren valtavan suosittu tieteissaaga Mass Effect saa vihdoin jatkoa viisi vuotta ensimmäisen trilogian päättymisen jälkeen. Komentaja Shepardin tarina on päättynyt, joten on uusien sankareiden esiinmarssin aika. BioWare onkin siirtänyt tapahtumat Linnunradalta ihmiskunnalle tuntemattomaan Andromedan galaksiin. Maiseman vaihtaminen nollaa kätevästi umpikujaan ajautuneen tarinan ja tarjoaa samalla mahdollisuuden unohtaa paljon kritiikkiä saaneen trilogian lopetus. Ihmiskunnan uuden kodin löytäminen on loistava lähtökohta uudelle tarinalle, sillä onhan tuntemattomien maailmojen kartoittaminen tieteistarinoiden teemoista kiehtovimpia.

Hiiviskelyä, ramboilua ja kaikkea siltä väliltä – arvostelussa Ghost Recon: Wildlands

Ubisoftin Ghost Recon -sarja on tarponut pitkän ja kunnioitettavan matkan. Vuonna 2001 alkunsa saanut taktinen toimintaeepos aloitti taipaleensa suoraviivaisella putkiräiskinnällä. Nyt ”haamujengi” palaa nykykonsoleille uudella ilmeellä, massiivisella avoimella maailmalla ja erityisesti yhteistyötä suosivalla pelaamisella.

Keskiaikaista moninpelimättöä – Arvostelussa For Honor

Kuka voittaisi viikingin, samurain ja ritarin välisessä tappelussa? Ubisoft Montreal pyrkii tarjoamaan vastauksen tähän ihmiskunnan mieliä pitkään vaivanneeseen kysymykseen uudessa For Honor -taistelupelissään. Kunnian kentillä taistellaan lähinnä muita pelaajia vastaan verkkomoninpelissä, mutta mukaan on laitettu myös muutaman tunnin kampanjamoodi. Sota on raivonnut For Honorin mailla ja mannuilla jo vuosikymmeniä, mutta riittääkö teoksessa sisältöä pitämään pelaajien mielenkiintoa yllä pikku kahakointia pidempään?